Pomalé rodičovství, Helle Heckmannová

Neohodnoceno
Vědomá péče o děti - inspirativní přístup školky Nokken
Položka byla vyprodána…
168 Kč / ks
Dostupnost: Momentálně nedostupné
Můžeme doručit do:
20.8.2024
Možnosti doručení
Kód: POM
Pomalé rodičovství, Helle Heckmannová
Neohodnoceno

Detailní popis produktu

*** Doporučuji pro rodiče, kteří mají pochybnosti o vhodnosti posazení batolete a školkáčka před počítač a potřebují se insipirovat a upevnit ve svém postoji.  Markéta, Látkovky.cz****

"Obvykle si vyberete to, co už znáte, protože to, co neznáte, ve vás vzbuzuje strach. Základem je vzdělání a informace, to je vše, co v naší společnosti máme. Abyste se mohl dobře rozhodnout, musíte mí dobré informace. Například technologie, když budete číst články, jejichž cílem je prodat co nejvíce iPadů, možná se tak dočtete, že díky iPadům bude vaše dítě chytřejší. Všichni rodiče chtějí pro své děti to nejlepší, zároveň jste odkázaný na typ informací, které se k vám dostanou. A druhá věc je, že si možná nechcete přiznat, že něco ve vašem dětství bylo špatně, protože to je bolestivé. Intuitivně pak pro své dítě vybíráte to stejné. Říkáte si, že když jste to zvládli, zvládnou to i děti. Moji rodiče to měli stejně."
Helle Heckmann v rozhovoru pro eudin.cz na otázku A jakou máte zkušenost s rodiči a s jejich postoji k novým přístupům? Je tu určitě část z nich, která o všech těchto věcech přemýšlí, ale pak jsou tu i ti konzervativnější, od nichž často slýcháme argumenty jako, když jsme to přežili my, přežijí to i naše děti… 

Anotace knihy:

Rané dětství prožíváme jen jednou. Je vzácné. To, co se odehraje v prvních letech, nelze později stejným způsobem zopakovat nebo získat nazpět. Kodaňská školka Nřkken to potvrzuje. Kniha Pomalé rodičovství nám pomáhá ctít a respektovat bytost malého dítěte, dopřát jeho vývoji všechen potřebný čas a také sobě věnovat čas k tomu, abychom si vychutnali postupný a zázračný rozvoj lidské bytosti. V interakci s dítětem a mezi sebou navzájem můžeme rozvinout nový, vědomý záměr – u jídla, při spaní, na procházkách v přírodě i při oslavách svátků. Tato kniha je průvodcem, který nám pomáhá objevit v každodenním životě bohatství, které již máme, a to tak, že zpomalíme a dopřejeme sobě a svým dětem prostor, v němž lze dýchat a růst.Dala by se též nazvat příručkou pomalého růstu.

Helle Heckmannová (1955) již téměř třicet let pracuje jako waldorfská pedagožka pro předškolní děti. V reakci na stále rostoucí potřebu kvalitní péče o nejmenší děti založila před pětadvaceti lety v Kodani v Dánsku školku Nřkken. Její program je dobře zavedený a mezinárodně uznávaný jako jedinečný přístup k péči o děti ve věku od jednoho roku do sedmi let. Nřkken je vzorem rané péče, jímž se jiné waldorfské školky i další instituce, např. lesní školky, nechávají inspirovat a čerpají z něj praktický příklad denního rytmu, který dětem přináší prospěch a podporu.

Před dvaceti lety bylo nezvyklé si jen představit, že by děti trávily ve školce většinu dne venku, a ne zavřené ve třídě. V té době Helle Heckmannová přišla se svým programem, kdy již nejmenší děti tráví velkou část svého školkového dne venku. Vše je však pečlivě strukturováno na základě poznatků waldorfské pedagogiky. Kniha Pomalé rodičovství není běžnou příručkou pro rodiče o výchově dětí. Helle Heckmannová na jejích stránkách podrobně popisuje, jak a proč je jedinečný nřkkenský přístup k malým dětem strukturován. Nesmí se na ně např. spěchat a nelze je posuzovat podle toho, co ještě neumí. Je potřeba dodržovat pravidelný rytmus a řád vycházející z vývojových potřeb dětí. Je privilegiem a zodpovědností pečujícího dospělého, aby byl dítěti vzorem, který ono může napodobovat, a bez jakéhokoliv spěchu dítěti poskytl čas na opakované procvičování. Nápodobou malé dítě získává nejen nové dovednosti, ale také pocit sebeúcty spolu s tím, jak se rozšiřují jeho kompetence.

Z angličtiny do češtiny přeložila Jana Čeřenová. Odborná editorka Johana Passerin.

„Chcete-li bystré děti, musíte je povzbuzovat k tomu, aby chodily ven a cvičily, a chcete-li zpomalené děti, jediné, co musíte, je nechat je celý den nečinně posedávat u televize a hrát počítačové hry.“

„Tato kniha předkládá metodu, jak lze strukturovat den ve školce v rámci možností, které nám dává realita velkoměsta, jako je Kodaň. Nepovažuji ji za vzor, ale dělím se o ni v naději, že může posloužit jako inspirace druhým v jejich ušlechtilé práci s dětmi, ať už to jsou opatrovatelé, rodiče, prarodiče nebo třeba jen dobrý přítel. Všichni si můžeme osvojit podobné smýšlení a stejný názor, ale to, jak ho prakticky vyjádříme v každodenním životě, se bude samozřejmě lišit od místa k místu podle toho, ve kterém koutě planety a v jakých podmínkách se nacházíme.“

Ukázka z knížky v PDF

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: