Respektovat a být respektován

Neohodnoceno
Kniha česých autorů, která otevírá nový pohled na výchovu dětí. Kniha je dle našeho názoru v souladu s konceptem přirozeného rodičovství i konceptu kontinua v našich zeměpisných šířkách. Doporučujeme k přečtení, zaseté semínko bude určitě klíčit :-)
Položka byla vyprodána…
345 Kč / ks
Dostupnost: Momentálně nedostupné
Můžeme doručit do:
25.9.2024
Možnosti doručení
Kód: RESP
Respektovat a být respektován
Neohodnoceno

Detailní popis produktu

Kniha česých autorů, která otevírá nový pohled na výchovu dětí. Kniha je dle našeho názoru v souladu s konceptem přirozeného rodičovství i konceptu kontinua v našich zeměpisných šířkách. Doporučujeme k přečtení, zaseté semínko bude určitě klíčit :-)

Anotace z obalu knihy:
Někdy to vypadá, že ve jménu výchovy je dovoleno téměř vše. Jako by děti byly nějaký jiný živočišný druh. Jako by pouhý fakt, že je máme řadu věcí naučit a ony v tom dělají chyby, ospravedlňoval, že se k nim chováme méně slušně a hruběji než k dospělým.

Jak ale propojit vznešené myšlenky o respektu k dětem a rozvoji jejich osobnosti s tím, co máme říct, když je upozorňujeme na nepořádek v pokoji, pozdní příchod, nevhodné chování?

Jakmile se situace vyhrotí v boj o moc, není již dobré řešení. Ať vyhraje dítě nebo dospělý, obojí je vlastně špatně - dítě si jen znova potvrdilo, že jde hlavně o to vyhrát, nikoli chovat se správně.

Nelze vychovávat autoritativně a pak očekávat, že se děti budou chovat demokraticky.

Poslušné dítě může být zbožným přáním i pýchou řady nepoučených rodičů. Když se pak takové dítě třeba "chytne party", nešťastní rodiče často říkávají: "Vždyť on to byl takový hodný, poslušný chlapec (poslušná dívka)." Vlastně se nic nezměnilo. Jsou stále poslušní. Jenom teď poslouchají někoho jiného.

Kdykoliv vyžadujeme od dětí poslušnost, učíme je vlastně nepřijímat zodpovědnost za své jednání.

Žádoucím protipólem poslušnosti není neposlušnost ani "dělat si co chci". Je to zodpovědnost, která se nepodřizuje druhé osobě (autoritě), ale řídí se správností věcí, zvnitřněnými hodnotami. Je velký rozdíl mezi "řídit se něčím" a "podřídit se někomu".

Prubířským kamenem úspěšné výchovy je to, jak se děti chovají v naší nepřítomnosti.

Obsah:
Uskutečnění dobrých záměrů při výchově a vzdělání potřebujeme i dobré nástroje
Jak jsem prožila to, o čem je tato kniha
1. Hranice jsou nutné - jde ale o to, jak je vytváříme
2. Mluvíme, mluvíme... a nějak to nefunguje
3. Jsi fajn. Jen je třeba udělat
4. Potřebujeme, aby druzí chápali a přijímali, když se cítíme v nepohodě
5. A za trest budeš...!
6. Opravdu se zlobím!... Tak co teď navrhuješ?
7. Když budeš hodný dostaneš za odměnu... Ty jsi ale šikulka
8. Cukr a bič nebo vlastní chtění?
9. Co všechno děti potřebují
10. Kdo se naučí vážit si sám sebe, naučí se vážit si také ostatních
11. Lepší je předcházet, než napravovat
12. Škola má větší možnosti, než nabízí její tradiční podoba
13. Výchova k poslušnosti je rizikem demokracie
14. Z knížky do praxe
15. O kurzech a autorech
Kurzy a semináře
Společnosti pro mozkově kompatibilní vzdělávání
Literatura

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: